mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Real life...

Kategori: Real life

även denna vecka, och denna gång vill Yohanna veta:
- Vad tycker du om alla hjärtans dag?
- Brukar du fira?
- Om ja, hur brukar du fira?
- Brukar du bli besviken?
- Brukar du bli överaskad alt. glad?
- Och VAD skulle den ultimata firningen vara?
- Har du kanske redan upplevt den, den ultimata?
 
Alla hjärtans dag är trevligt, - om man inte slår på för stort, inga dyrbara presenter och stora pådrag behövs enligt mig.
Bara visa att man älskar och uppskattar sina nära och kära, - och det kan bli precis vilken dag som helst under året,  t ex med ett litet kort i brevlådan, ett telefonsamtal till en vän, något litet på affären som man tycker ska passa någon speciellt bra och därför köper för att överraska, erbjuda sin hjälp till någon man vet behöver ett handtag...
Den ultimata firningen?
Ja, det skulle väl vara om jag lyckades samla hela skaran för en god middag tillsammans, då är jag som allra lyckligast! (men det blir när det stämmer med arbets- och skolscheman, inte för att det är ett speciellt datum utsatt i almenackan)!
Brukar jag bli överraskad och glad? 
Samma sak där, när jag träffar mina nära och kära! Oavsett om det är alla hjärtans dag eller inte...
Det kan vara allt från att få följa barnbarnet till simskolan, eller se ett annat av barnbarnen uppträda med sin dansgrupp.
Eller som imorgon när jag bjudits till ett av barnbarnens dagis på fika med semlor ♥
Eller när det dimper ner en teckning med kärleksförklaring till mormor, eller när döttrar/son/mamma oförhappandes kommer med en tulpanbukett eller en liten pryl de hittat och tänkt ska passa och glädja mig. 
Eller ett sms med en go hälsning som visar att någon tänker på mig precis då!
Eller någon ringer för att höra vad jag gör!
Eller som idag, en kär vän ringde och bjöd mig till henne över en helg...
 
Jag skulle kunna fortsätta ge exempel i all evighet...  ;-)
Så, alla hjärtans dag borde vara årets alla dagar! 
 
 
Jag har så otroligt mycket som gör mig lycklig!
Och jag uppskattar det precis varendaste dag!
(kan vara för att jag haft det väldigt jobbigt under många år, och därför värdesätter detta livet ännu mer...)
Kan låta underligt och knäppt, jag har fortfarande en bråkande kropp, har sjukpension som inte minst påverkar ekonomin. 
Men jag är genuint lycklig och rik på sååå mycket annat! 
Jag har riktigt goa vänner, jag har en kär familj ♥
 
 
Men för att återgå till alla hjärtans dag, det allra roligaste av allt är ändå att man har möjlighet att glädja andra, låter som klyscha, men det är ju helt sant!
Så - jag brukar försöka överraska lite, skickar t ex biobiljetter eller godis till barnbarnen, i år blir det detta, en liten ask med chokladhjärtan ♥♥♥
 
 
 
Fyra paket är färdiga och väntar på att postas, ytterligare ett ska jag slå in och lägga i sonens brevlåda under torsdagspromenaden.
I övrigt blir det säkert något telefonsamtal till någon jag bryr mig extra mycket om ♥
 
Jo, - jag har precis bakat några goa muffins som väntar ifall någon dyker upp för en fika under veckan...
Bakat lite extra som döttrarna ska få hämta, det är också en kärleksförklaring på sitt lilla sätt ♥
 
 

Kommentarer

  • Miriam säger:

    Å jag blir alldeles varm i hjärtat när jag läser dina ord! Så fint skrivet!
    Kram Miriam

    Svar: tack för din gulliga kommentar! Kram
    Mormor Mu

    2013-02-11 | 14:33:00
    Bloggadress: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
  • Linda/Candygirl säger:

    Så fint...

    Och det ÄR viktigt att tänka på varandra. Inte bara på alla hjärtans dag - utan ALLA dagar.

    I veckan jobbar vi så mkt så jag vet inte hur i hela friden vi ska få in nåt "firande" på torsdag.... ska prova, men det blir ruskigt svårt. Annars får vi väl skjuta det till fredagkväll!

    2013-02-11 | 16:15:08
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Yohanna i Las Palmas säger:

    Här kommer veckans sammanställning och en massa KÄRLEK på alla hjärtans dag.
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2013/february/sammanstallning-av-real-life-alla-hjartans-2.html

    Tack för att du var med och berättade.

    Hälsningar
    Yohanna

    2013-02-14 | 00:01:47
    Bloggadress: http://yohannailaspalmas.webblogg.se
  • Freja säger:

    En sådan chokladask fick jag med, det var smaskigt!

    2013-02-14 | 17:20:08
    Bloggadress: http://frejareddevil.wordpress.com/
  • AnneliH säger:

    Det var mycket kärlek här. Ja, de där små sakerna kan man leva på länge. Ha en fin dag!

    2013-02-15 | 12:45:42
    Bloggadress: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här: