mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Äntligen...

Kategori: Heminredning

börjar köket likna ett kök igen...
 
När jag insåg att målningen inte görs på en timme, inte ens på en vecka. bubbade jag upp en hylla från förrådet och stapalde färgburkar och alla tillbehör på den, det var sååå himla besvärligt att utnyttja köksbänkarna för förvaring!
Man måste ju laga mat ibland även under renovering och behöver space för det...
 
Har målat färdigt väggarna, bilder kommer senare, imorgon, - eller någon annan dag,  ska jag börja med köksluckorna, de är nu ljusgula och ska bli vita...
Väggarna blev vita med en blyertsgrå fondvägg, förut var de randiga i ljusgult och vitt, eller rättare sagt, de skulle väl haft de färgerna, men de var smutsiga...
 
När köket så småningom är helt klart, det återstår ju dessutom lite lister och karmar som ska fräschas upp, tänker jag ge mig på hallen!
 
Kvinnor kan!
 
Ikväll ska jag dra vinnaren i mitt LOTTERI!

Kommentarer

  • mammakero säger:

    Vad härligt att du orkar, för det är minsann inte en barnlek att måla om...
    Nyfiken på resultatet!

    Svar: Ska lägga ut foton så snart jag plockat in grejerna igen, möbler gardiner m mDet tar lite tid det här för kroppen samarbetar inte helt, men jag har ju ingen tid att passa ;-)
    Mormor Mu

    2013-01-27 | 16:24:05
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se
  • Linda säger:

    Åh jag blir nyfiken. Före och efterbilder MÅSTE komma när du är klar.
    Jag har målat andra varvet i taket i helgen. Och spacklat väggarna första varvet. Snart får jag börja måla väggarna... det ska bli sååå spännande.

    Svar: Visst är det kul!Rörigt och jobbigt, - men kul!
    Kommer foton så småningom...
    Mormor Mu

    2013-01-27 | 23:13:12
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här: