mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Har man inget att göra...

Kategori: Heminredning

så skaffar man sig något...
(och det här projektet kommer ta hela vintern, hela våren och hela... Näää, förhoppningsvis färdig innan sommaren)!
 
Det här var jag och hyresvärden och handlade idag,
meningen är att jag ska måla väggar, lister och karmar i kök och hall,
dessutom tänker jag ge mig på köksluckorna...
Räcker orken till fortsätter jag med vardagsrummet efter det,
sovrummet tog jag när jag flyttande in här, men kan kanske behövas ett liten uppfräschning det också...
- Men det är inte med i planerna än så länge...
(dessutom öppnade hyresvärden ett eget litet konto till mig hos färghandeln så jag kan hämta ut mer material när så behövs. Härligt)
 
Har sökt, och fått godkänt, hjälp att ta bort badkaret och sätta in en duschkabin istället.
Otroligt att det är något man kan få hjälp med när kroppen inte längre samarbetar helt!
(kan låta motsägelsefullt, att jag ska orka måla, men inte ta mig i och ur ett badkar, - men det är faktum. Känns som med fara för "mitt liv" varje gång jag ska ta mig över badkarskanten...)
Så det är en hel del på gång i min tvåa!
 
Efter en del funderande blev det ljusa färger, vitt och grått, känner det ändå blir det bästa för mig, jag vill ju ha det lugnt omkring mig.
Får flunsa på med färg i textilier och annat istället, - lätt att byta efter säsong och humör!
 

Kommentarer

  • Yvonne säger:

    Å, så kul! Jag vill också måla om här...men jag möblerade om lite i vardagsrummet i höstas, och sen var jag helt slut i flera dagar...det är ju det som är jobbigt, att flytta bort grejor, inte att måla! Här bor vi i ett gult vardagsrum, som en apelsin ;) Fint säger sambon...njae säger jag...

    Svar: Vänta du, snart nog är det den apelsinfärgade som är inne igen ;-)Jag kommer dela upp jobbet i många mååånga dagar...
    Mormor Mu

    2013-01-11 | 19:23:24
    Bloggadress: http://yvonneeblogg.blogspot.com
  • Linda/candygirl säger:

    Du kan ju måla lite i taget.. låter som ett perfekt jobb inför våren (vi har färgprover hemma för att måla trapphuset ned till källaren...)

    Svar: Jodu, det här kommer att ta tid... det blir nog bara någon kort stund varje dag som jag orkar måla.Men det får ta den tid det tar ;-)
    Mormor Mu

    2013-01-11 | 22:30:34
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Cicki säger:

    Härligt. Jag försöker få sambon till att vi ska måla köksluckorna, eller ev tapetsera dem. Han hittar alltid på något svepskäl. Visst skulle jag kunna göra det själv, men det skulle han aldrig tillåta. Så det får väl bli när han tröttnat på mitt tjat.......:-)

    Svar: HihiiHär kommer tyvärr ingen annan rycka in, bara att försöka spotta i nävarna ;-)
    KANSKE är klar när du kommer till stan nästa gång ;-)
    Mormor Mu

    2013-01-12 | 00:06:40
    Bloggadress: http://cickisdesign.blogspot.se/
  • mammakero säger:

    Grått och vitt är så snyggt som bas. Älskar precis som du att gå lös med textiler istället. Så kan man ha färglöst eller massor av färg allt efter humör! Vi ska börja ett stort projekt hemma idag. Rensa i röran bland garderober. Har inte gjort det på länge och det behövs verkligen. Vi börjar med det rum som jag velat göra iordning redan 2007, då älsta dottern flyttade hemifrån.
    Det är så roligt att göra fint!

    Svar: Garderober och skåp kan jag ärligt säga att jag rensar och rensar i, ibland lite väl nitiskt... Kan bli så man ångrar sig, något är redan borta när man behöver det...
    Jag tror också det blir bäst när man har enkel bas och varierar med textilier och sånt. Något som du alltid verkar ha så mycket fint av! Minns speciellt någon duk på trädgårdsbordet ;-)
    Jag känner mig iallafall inspirerad av att starta nu!

    (men idag är det show (Snövit) med barnbarnen på agendan)
    Mormor Mu

    2013-01-12 | 10:20:54
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här: