mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

I vanliga fall...

Kategori: Heminredning

gillar jag inte helt tanken på att måla teakmöbler, de är oftast vackrast som de är,
men de här skåpen, som jag fick av en god vän i somras, var fläckiga och lite slitna, så då var det nog OK tycker jag...
 
Skåpen har stått och väntat på inspiration och ork, och igår hände det!
 
Målade, gjorde ett hål i bakstycket på den ena skåpet så jag kunda dra in kablar och sladdar
(om det nu skulle vara någon skillnad på det...)
i skåpen ryms barnbarnens tevespel, modem, router, DVD:s och en del annat.
 
Gratis skåp och färg för ca 30:-, - me like  ;-)
 
 

Kommentarer

  • Britta Högström säger:

    Förstår dig precis, känns lite heligt att måla över 50-tals teak... kanske för att dessa teakmöbler i sig har varit/är lite på modet. Tycker du gjorde helt rätt, så fint det blev :D

    Svar: Så är det ju, "alla" vill ha teak nu.Men det är också så vackert ;-)
    Jag köpte ett sideboard på loppis för några år sedan betalade 300 och hittade sedan en stämpel så jag kunde "släktforska", visade sig vara dansk design och ett precis likadant värderades till 18.000!
    Det skåpet målar jag aldrig! :-)

    Tack för att du kommenterar hos mig!
    Mormor Mu

    2013-01-17 | 16:06:50
  • Linda säger:

    Vart ju jättebra. Verkligen
    Och ang nära vänner: mycket kloka ord.

    2013-01-17 | 17:26:16
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Marie-Louise säger:

    Vad snygga dom blev, dom var fina redan innan men de passar verkligen i vitt. Kram

    2013-01-17 | 19:13:35
    Bloggadress: http://www.madredetres.blogg.se
  • Yvonne L säger:

    Skåpen blev mycket snyggare vita och passar bättre till de övriga möblerna i rummet. Bra gjort:-)

    Yvonne L

    2013-01-17 | 22:37:48
  • Lena säger:

    Hej vad använde du för färg till ditt skåp när du målade det?
    Förarbete? tvätt?Slipning?
    Skall måla ett teakskåp själv. Tacksam för svar Lena

    2015-03-10 | 09:37:25

Kommentera inlägget här: