mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Jag är så oerhört...

Kategori: Mat & Dryck

tacksam över mina vänner 
 
 
Känslan att de finns där, - alltid
 
Man behöver inte ses var och varannan dag, man behöver inte ens höras av speciellt ofta,
- men man vet att de alltid finns där
 
Som härom kvällen när en av dem,  bästa  Ejmis, kom på besök efter sitt jobb, över en bit mat satt vi i mitt vardagsrum och pratade i timtal om allt!
Högt och lågt, flams trams och existentiella frågor blandat, - hoven droven... 
 
En vän som man känner sig fullständigt trygg med, som känner ens starka såväl som svaga sidor...
 
Jag önskar att alla har åtminstone en sån vän!  
 
 
Vilket får mig att tänka på när jag arbetade som intervjuare på SCB och man i Levnadsnivåundersökningar ställde frågan "hur många nära vänner skulle du säga att du har", svaren kunde variera i allt från "ingen" till "flera flera hundra".
Att man inte har någon gör mig sorgsen, men även det andra svaret , för tror man att man har kanske tusen nära vänner tvivlar jag lite på att man trots allt vet vad just en nära vän är...
Men jag kan ha fel! 
Man kanske kan ha så många, men för mig låter det lite främmande...
 
Bekanta har jag många, - vänner är för mig något annat, och nära vänner är för mig något helt annat!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: