mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Kör med varannan dag...

Kategori: Vardag

pigg och alert, - varannan dag mer eller mindre utslagen...
 
I lördags låg jag precis hela dagen (efter en otroligt jobbig fredagkväll, men mer om den senare) steg upp så jag bara precis hann göra mig iordning till en konsert jag skulle på vid halvåtta...
Biljetten hade jag fått av tomten och jag tyckte det skulle vara synd missa konserten.
Det var Schöbrunns Slottsfilharmoniker från Wien som bjöd på nyårskonsert. Kanske inte den musik jag lyssnar på till vardags (ärligt talat inte alls...), men det var häftigt höra dem live och de bjöd allt på lite humor också!
 
Igår var jag piggare, bjöd hem "ungarna" på ärtsoppa med fläsk, potatis/purjosoppa med bacon, pannkakor med grädde, glass och nykokt sylt. Till det gott bröd och ett par goda ostar...
Inte riktigt den söndagsmiddag man oftast bjuder på, men det var uppskattat (och faktiskt önskemål från mågarna om menyn)
Idag verkar det inte bättre än att det blir en dag då jag vandrar mellan sängen och soffan...
OM jag följer kurvan borde jag ha en aktiv dag imorgon!
Undrar om jag ska börja med målning av köksväggarna då!?
 
 
Så här kan det se ut när vi ska samlas, mina närmaste och jag...
Tre barn, två mågar. en svärdotter, fyra barnbarn och ett stycke gammelmormor  ;-) och så jag = tolv pers!
 
Glöm för all del inte att vara med i min lilla TÄVLING!

Kommentarer

  • Marie-Louise säger:

    hoppas du mår bättre snart. Känner så väl igen det där. Men man kan ju inte sluta leva bara för att man vet att man får lida för det sen dagen efter... Kram vännen

    Svar: Vissa saker får vara värd några dagars stiltje ;-)Att umgås med familj och vänner är en av de anledningarna... ;-)
    Har förresten tankar om att åka ner till Sthlm någon/några dagar i vår, - hoppas vi kan träffas över en fika då!
    Kram!
    Mormor Mu

    2013-01-21 | 13:17:02
    Bloggadress: http://www.madredetres.blogg.se
  • Yvonne säger:

    Oj, så många! Här är vi för det mesta två...nån gång fyra! :O

    Svar: Ja, herrkanje vad min lilla familj utökats ;-)Inte så himla ofta som alla kan yträffas, ofta är det någon som inte kan på grund av jobb, träningar och annat. Men ibland så ;-)
    Mormor Mu

    2013-01-21 | 14:20:13
    Bloggadress: http://yvonneeblogg.blogspot.com
  • Linda säger:

    Att vara pigg varannan dag är ju bättre än att inte alls vara pigg. HOppas du hinner mycket i morgon då.

    Svar: Blev inte som jag tänkt mig, blir ännu en "lat" dag, men det får det vara värt ;-)
    Mormor Mu

    2013-01-21 | 16:24:07
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • mammakero säger:

    Vad fint dukat! Vad mysigt att ha alla nära och kära på middag! Visst får man betala den notan dagen därpå, men det kan det vara värt ibland!

    Svar: Försöker tänka på att inte ha för många aktiviteter i veckan, för det straffar sig, men lite måste man allt göra. Något jag lärt mig med åren, de första åren som "sjuk" körde jag huvudet i väggen gång på gång. Insåg inte alls att det inte går att göra allt... Kram!
    Mormor Mu

    2013-01-21 | 20:53:31
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här: