mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Stressad...

Kategori: Vardag

är allt annat än vad jag är, - och speciellt den här veckan...
Lugna puckar!
 
Har en (EN) endaste sak inbokad, och det är att på lördag gå på show med barnbarnen och min mamma.
Annars är det helt tomt i agendan!
Inte ens ett litet läkarbesök...
 
Idag ägnade jag en del av den ljusa tiden till en ganska lång promenad, jag längtar tills det går att ta sig runt min vanliga slinga, men det lär väl dröja...
 
Lika roligt som det är att till advent plocka fram ljusstakar och stjärnor, lika skönt är det att plocka undan allt igen så snart det nya året startat!
Nu längtar man bara dagsljus och fräscha krispiga tulpaner
(som tyvärr är lite för dyra så här från början för att unna mig var och varannan dag, men det brukar ändra sig snart det också, snart nog blir det en bukett på köksbordet hela tiden... Vardagslycka och vardagslyx)
 
Nu ska jag verkligen inte gnälla över det, jag har senaste veckan förärats en ståtlig och annorlunda blommande orkidé av min vän Annica, och dessutom en stor bukett med bla rosor av sonen och hans sötnos till sambo (jo, det har hänt ett och annat, han har gått och blitt med sambo han...)
 
Blommorna visas inte rättvist när jag försöker foto dem nu så här på kvällen, ska göra ett nytt försök imorgon när solen (!) lyser in i mitt lilla hem, så ska ni får se vad fina blomster jag njuter av nu!
 
Så, det får bli ett foto som visar lite av min slinga för vinterpromenader
 

Kommentarer

  • mammakero säger:

    Härlig vintrig bild! Här har all snö smält bort och fick jag som jag önskar så kommer det inte mer snö som nederbörd... (men det kommer det tydligen på torsdag har jag hört...)
    Har haft "full jul" sedan första advent, så nu ägnar jag mej åt att plocka undan jul och advent. Granen kanske får stanna lite längre, för den är jättefin fortfarande.
    Köket är dock redan som vanligt, för jag fick en packe tulpaner av de sötaste grannarna och de var rosa, vilket rimmar dåligt med juleröd...

    Svar: Jag vill nog ha snö någon månad till, men någon skulle gärna få köra upp promenadstråket med skoter. Lär nog inte hända dock, men ifjol var det iallafall någon som åkte skidor längs ån, så det gick att gå. Om man gick fot för fot liksom ;-) Och spåret var hårt så man inte förstörde det för de snälla skidåkarna. Rosa tulpaner är nog favoriten!
    Jag ska få färg och tapeter av hyresvärden, så jag sitter och tittar på färger för väggar och skåpluckor just nu... Tråkigt nog lär jag väl hålla mig till vitt, grått osv. Fr då kan jag flunsa på med färg i annat stället! (fbys! det gör jag ju inte ändå... beigt beigt beigt) Önskar jag vore modigare!
    Mormor Mu

    2013-01-07 | 20:06:37
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se
  • Linda/candygirl säger:

    Åh vilken vacker bild. Ser ut som hos oss ungefär.

    Svar: Och det får gärna vara vinter och snö ett bra tag till! (men gärna utan halkan...)
    Mormor Mu

    2013-01-07 | 20:20:18
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här: