mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Hade en ovanligt aktiv lördag...

Kategori: Helg

Den startade med ett besök på vårt Kulturmagasin och en utställning vid namn Kvarvara Gård
en utställning som i stort sett handlar om en gård och dess historia genom århundrande.
Men vad som är fakta och vad som är fantasi framgår inte, - och ska inte heller göra det...
Gården sägs ligga i vår grannby, men som sagt, - säker kan man inte vara.
Att en hel familj mördats där på 1870-talet, - har det skett, eller är "hittepå"!?
Tror jag kommer att besöka utställningen ytterligare en gång för den pågår ytterligare en månad..
 
Efter det besöket gick vi (det var min mamma och jag som var på vift) till vårt vackra stadshus och Spegelsalen, där var Fest & Bröllopsmässa och mitt barnbarn Hönapöna Sockerböna och hennes pojkvän framträdde med några dansnummer...
(jo det är sant, ni som följt, mig sedan tidigare, min lilla Hönapöna Sockerböna fyller snart 15 år och har sedan snart ett år tillbaka en supergullig och otroligt rar pojkvän)
 
När vi ändå var ute på fortsatte vi med bio, filmen Hallåhallå, inte den bästa film jag sett, men den hade sina poänger och mot slutet tog den sig rejält.
Har kanske blivit bortkämd med film senaste tiden, sett så himla många bra!
Den jag mest vill rekommendera är Philomena, se den! Och Blue Jasmine!
 
 

Kommentarer

  • Systeryster säger:

    ÄNTLIGEN är storasyrran tillbaka med sin blogg. Jag och flera med mig önskar dig så hjärtinneligt VÄLKOMMEN TILLBAKA! / Britta

    2014-02-25 | 15:35:16
  • mammakero säger:

    Huset såg nästan ut som ett spökhus...! En speciell utställning, men det lät intressant!
    Det är jättekul att se ett inlägg från dej!

    2014-02-25 | 17:57:34
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se
  • Marie-Louise säger:

    vilket otroligt vackert hus!!!

    Svar: ja, blir lite sur över att det inte går att hitta det ute i verkligheten!Hade så gärna varit där och snokat... :-)
    Mormor Mu

    2014-02-28 | 17:34:30
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se

Kommentera inlägget här: