mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Inte mycket...

Kategori: Vardag

jag saknar med att inte längre bo i eget hus, - förutom när det gäller en sak kanske...
Grillning!
(i övrigt tycker jag det är skönt att numera slippa allt jobb det ändå innebär att ha eget, känns som om jag gjort det och nu uppskattar att ringa hyresvärden när nåt behövs åtgärdas)
Att grilla på balkong är liksom ingen höjdare (inte ens tillåtet), och elgrillen ger absolut inte rätt känsla, - eller doft!
Så nu när någon i området grillar rinner snålvattnet hos mig, doftar såååå jämarns gott ju!
 

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Det jag tycker är bra med att bo i hus är bl.a att jag kan tvätta mitt i natten om jag vill. Sen att grilla såklart och andra mindre saker. Fast snöskottningen skulle jag kunna klara mig utan men det går ju inte. Eller plocka ogräs (man blir ju inte yngre med åren, att stå på knä är ingen hit precis).

    Så länge dottern bor kvar hemma, så ska vi bo kvar i huset. Då hon flyttar så får man väl diskutera då om man flyttar till en lägenhet. Fast det är några år bort....

    Kramen ❤️

    2014-07-07 | 21:13:28
    Bloggadress: http://skellhell.com
  • Linda säger:

    Jag bor bäst. .. lägenhet på vardagarna och hus på helger och längre ledigheter. .. som att både äta upp kakan och ha den kvar.

    2014-07-14 | 10:18:46
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här: