mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

I och för sig...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

vaknar jag tidigare på morgnarna nu när det ljusnar lite tidigare,
men fortfarande är det något av ett större projekt att få kroppen starta upp för dagen.
Stel och svullen i lederna är bara ett av problemen,
vilket jag råkade nämna för min läkare när han ringde härom kvällen
- "svårt veta om det är det reumatiska, eller om det är åldern" (!) svarade slyngeln!
Va?!
Ringer min (för övrigt väldigt trevlige) läkare upp mig bara för att vara oförskämd?!
 
Ja, tydligen, för han bara skrattade åt min upprördhet,
i samma sekund slog tanken mig,
- ja jag blir sextio (60) nästa år...
 
Jag är ju en dem som skulle omnämnas som "äldre kvinna" i tidningsnotisen...
 
Förresten, när är man medelålders?
 
 
 

Kommentarer

  • Linda / CandyGirl säger:

    jag tror nog jag börjar räknas som medelålder... ve och fasa... jag fyller 42 om sex dagar... gahhh...

    Svar: Grattis i förskott!(du är lika ung som min dotter...)
    Mormor Mu

    2014-03-19 | 20:24:49
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här: