mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ibland...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

eller varör inte säga ganska ofta, OFTA, blir jag bara såååå in i bängens trött på mig själv!
(du som ogillar gnäll och självömkan omebedes genast hoppa vidare bland bloggarna, jag måste bara få skramla ett tag, och vill inte göra det IRL)
 
Speciellt när jag förvandlas till en riktig gnällfia, och det är jag nu, så pass upp!
 
Det behövs verkligen inte mycket för att jag ska kliva över gränsen, 
den dagliga värken i all ära,
de värktoppar som kommer några dagar i veckan är också ganska OK...
De har jag lärt mig leva med, och vet hur jag ska tackla under tiden,
- men... när något extra klampar in, då brister tålamodet och humöret!
(i ärlighetens namn ska det sägas att det inte behövs inte mycket, en förkylning, en finne på näsan... Det blir liksom droppen)
 
Som just nu, har efter en gammal ryggskada vissa problem med ryggen,
och vissa gånger sker något i den skadan, kanske jag lyft något tungt, klivit snett,
följden blir då skarp smärta, svullnad (både invärtes och på utsidan), känns som en blödning, svårt att röra mig, kan inte gå i trappan (och blir därför instängd i lägenheten) och så vidare...
 
Och blir jag Gnällfian med stort GNÄLL!
Åtminstone inombords, tycker synd om mig, är förbannad på allt och alla...
Ja du vet, - en allt igenom osympatisk person!
 
Fy, vad jag ogillar mig själv just nu!
(är nu inne på tredje dagen, så förhoppningsvis blir det en bättre början på den nya veckan)
 
Nu har jag gnällt av mig!
 
 
 

Kommentarer

  • Marie-Louise säger:

    Ibland måste man få tycka synd om sig själv faktiskt. För det är synd om oss med ständig värk. Men jag vet vi är inte av den gnälliga sorten utan vi biter ihop och kör på. Men ibland brister det för oss alla. Kram vännen <3

    Svar: Visst är det så, men ibland blir man så rädd att man förvandlats till den där gnälliga personen som endast kan prata om sina sjukdomar... Så oftast håller man nog truten! Du vet hur det är... Kram
    Mormor Mu

    2014-03-09 | 19:38:27
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se

Kommentera inlägget här: