mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ditten & datten...

Kategori: Vardag

om gårdagen... och kanske lite om idag...

Snusmumriken, Lilla My och min mamma åt middag
tillsammans med mig igår...
Till de nyupptagna King Edward gjorde jag
lax i krämig sås.
Sallad, bröd och lagrad ost gjorde det hela till lite av en festmåltid.

Lilla My gjorde som pricken över i panacotta med jordgubbar
till dessert.
Mamma ilade vidare på något möte, medans ungdomarna stannade
både länge och väl...
Vi hade det helmysigt, och det känns som om My hör till familjen!
Inga konstigheter...  ;-)

Inte gjorde det saken sämre att det blir så mörkt på kvällen,
och man kan tända massor massor av levande ljus!

Älskar hösten!!

Kl 20 bänkade jag mig framför teven för att se Välkommen Hem på 3:an,
som jag bölade!! Sällan jag grinat så åt något på teven!!
Det blev mycket tevetittande, för mycket egentligen!
För efter det blev det Himmelblå, och sedan 5 Days och som om inte
det var nog såg jag Undercover Boss... Puuuhh...

Idag kommer Mumriken och My för att äta av gårdagens rester,
för som vanligt lagar jag mat till ett helt regemente...
Kan bara inte beräkna portioner!

Även idag kom en återbärigskupong med brevbäraren,
25:- från Apoteksgruppen?!
Lämnas det rabatt överallt nu för tiden?! 
Men hellre pengakuponger än räkningar med posten,
så jag tackar och tar emot...

Nu ska jag ta en cykeltur i det vackra höstvädret,
det är vindstilla, lite sol och ca 10 grader   ;-)

Önskar fint väder, åtminstone uppehåll, också i helgen,
eftersom det är Svartviksdagarna med bl a loppisar och
en massa andra arrangemang.
Och jag har lovat hjälpa till lite med att sälja grönsaker...

Nej, nu väntar cykeln!
Råder er att se upp om ni möter mig efter vägarna,
jag är ju allt lite vinglig i skallen jag...


Kommentarer

  • Åsa säger:

    Det är ju perfekt med pengakuponger som dimper ner! Själv fick jag från Hemköp på 36 kronor i går!

    Ha en fin fredag

    2010-08-27 | 14:23:29
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Att gilla kuponger är det tantvarning på har jag hört...själv älskar jag kuponger!! ;)

    Det är ju Open Trot i helgen så det blir nog ingen loppis för mig i morgon i alla fall...du får skicka ett sms till mig om det är så bra så det inte går att missa.

    Kram!

    2010-08-27 | 16:16:49
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: