mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Idag var det lite av överaskningarnas dag...

Kategori: Vardag

först knackade brevbäraren på för att överlämna två paket...
Det ena paketet kommenterade han med en fråga... "Ska du till Blåkulla?!"
(och skrattade rått..., men han är så gullig och trevlig så han är förlåten...)  
Och man kunde ju verkligen tro det var kvasten som anlände  ;-)



Men det var faktiskt fönsterputsmojängen som jag äntligen beställt
här,
den är ju verkligen superbra, och jag letar desperat efter fler fönster att putsa...
Nästa vecka står döttrarnas fönster på tur, efter det sonens  ;-)
Fönstren i trapphus och källare har fått sin rengöring redan...
Det ÄR så himla skoj att putsa!



Det andra paketet kom ifrån rara
Kaffehörnan, se bara vad han skickat mig!
Ett perfekt glas för både varma och kalla drycker, - och med mitt namn på!
Tack sötnos!!



Även min hyresvärd knackade på dörren, hon gav mig en härlig vårbukett!
Visst har jag väl världens bästa hyresvärd?!
Dessutom informerade hon mig om att
damen som attackerade mig häromdagen
kommer att kontakta mig för att be om ursäkt, om hon inte gör det är hon inte längre
aktuell som ny hyresgäst!
Snacka om att hyresvärden står på min sida!!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vilken härlig dag du fått.... det är du värd... och en ursäkt... ja, där ser du... what comes arround goes arround.



    Det där med blåkulla kan jag förstå att brevbäraren sa... vet inte om jag själv klarat av att inte säga något!?!



    Vill du putsa fönster... tja, det finns några i Borås...hehe.



    Kati

    2011-04-20 | 17:12:21
  • Lejonkvinnan säger:

    Synd att du inte kan ta kvasten ;) och fara hit för putsa fönster är något som jag inte tycker är kul, men det är rysligt behövligt just nu.



    Bra hyresvärd!!



    Kram vännen

    2011-04-20 | 17:15:50
    Bloggadress: http://lejonkvinnan.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    hahaha kunde ju varit en kvast med motor på :D

    Jag har också en sådan där fönster mojäng men jag är inte sams med den. Jag gillar INTE att putsa fönster med den, jag får svin ont i handlederna av den. Jag gör säkert fel... :(

    2011-04-20 | 19:36:12
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Linda säger:

    Fattar bara annat - en ursäkt är det minsta du ska ha.



    Den där putsgrejen - är den verklgien så bra som du säger??

    2011-04-20 | 22:17:51
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
  • kaffehörnan säger:

    Önskar dig desamma raring

    Såg snyggt ut, roligt de kom fram innan påsk

    Glad påsk till dig med

    kram

    Du är underbar

    2011-04-20 | 23:15:34
    Bloggadress: http://www.kaffehornan.se
  • Åsa säger:

    Perfekt! Det är rätt skrapa jag köpte!! (http://secondtime.blogg.se/2011/april/hemma-fran-bo-massa.html)

    Jag har inte testat det än, får göra det någon dag. Fast hur får man sprutat på medlet på fönster högt upp...?

    2011-04-26 | 17:55:57
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här: